Drömmar!!



Det börjar att bli dags att följa mina drömmar nu. Tänkte att jag gör klart undersköterske utb, för den är alltid bra att ha, plus att då får jag ganska bra med poäng. Under tiden jag pluggar så kommer jag säkert på vad jag vill bli sen. Jag är klar på fredag och jag vet inte vad jag vill bli! "vad hände" Går tiden så här fort, då finns ju inga stopp eller hinder, eller??
Hur högt kan jag satsa? Vågar jag satsa högt? Jag vet att jag alltid full följer mina projekt. Ska jag bara skita i alla mina principer och bara våga kasta mig ut och satsa allt!? För gör jag inte det så kommer jag aldrig nå mina drömmar. Nåt jag kommer hålla fast vid är att jag ska vara på god väg och kommit långt i mina studier när jag fyller 30. ;)
Det finns så många yrken jag vill ha nu. Finns special utbildningar så jag byter inriktning helt från vården och gör nå helt annat. Eller ska jag fortsätta inom vården? Blev riktigt sugen på Ambulanssjukvårdare, efter idag. Vi hade föreläsning av en ambulans man och vi fick gå igenom hela ambulansen. Vad som fanns och vad dom gjorde, resultera i ganska mycke plojj när dom släpper ett gäng snart examinerade uskor lös i en ambulans. ;D hehehe!

Efter mina 4 veckor på kirurgen i Västerås, så har jag insett att jag har nerver för akuta situationer, skador och blod. Trodde inte jag skulle vara så tolerant, men fick en hel del beröm för hur profisionell jag var i vissa akuta situtioner. Det förvånade mig själv en hel del. Har nog alltid drömt om att få göra nåt viktigt av mitt liv, ha jobb som är en utmaning varje dag, och nu är tiden inne att göra ett val!

Nu står jag där vid detta vägskäl och måste välja. Min lärare i sjukvården skrev en kommentar i mitt inlämnings arbete jag fick tillbaka idag:

"Suzanne! En mycket bra beskrivning av en vanlig och fruktad diagnos. (bröstcancer) Du är mycket insiktfull och kan relatera till patienten på ett naturligt mjukt och fint sätt. Hoppas att du fortsätter att studera och på så vis öka dina möjligheter till ett bra yrke. Din kunskap är din makt att styra över ditt liv. Lycka till i framtiden! MVG /Eva"

Snacka om att jag blev rörd och glad. Det känns som att hon tror på mig som elev. Så jag kanske ska börja göra det helt också. Jag kanske skulle fixa/klara av en bra/svårare utbildning.

Igår kändes hopplös, all förvirring!! Inte bara hos mig utan hos andra runt mig.
Idag har dörrar öppnats som man inte trodde fanns. Speciellt för min kära vän. När jag ser det hända så får jag ett hopp om livet, och möjligheterna som faktiskt finns!!

Jag känner som en stark värme som värmer i min kropp! Om jag väljer rätt, så kan inget stoppa mig nu..


Kommentarer
Postat av: Pia

Oslagbar, det är vad du är! INDESTRUCTIBLE!! Styrkan och viljan finns i dig! utbilda dig, är du inte nöjd, utbilda dig IGEN! Vi är unga, har hela livet framför oss! Jag älskar dig och kommer alltid stå vid din sida! NO MATTER WHAT!

2010-12-13 @ 22:49:03
URL: http://ppiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0