Kalaset! :)

I Söndags hade vi det stora Tingeling kalaset :) Här är världens sötaste Tingeling! <3

Det var fullt ös från morgon till kväll!!
Kvällen innan (lördag)  kom Magnus och hjälpte mig med lite karla karla saker som att borra :)
Världens bästa granne och vän, som ställer upp och hjälper till, vi missa helt melodifestivalen. (inte för jag grinar för det) Det blev istället massor att dona med och jag var i hugget med att baka tårtbottnar ;) Sen slappna vi av med ett glas vin och satt och snacka, Mikkan kom också på en nattlig kopp kaffe! Väldigt trevligt!

Så var Söndagen här! Allt var nästan klart, nu var det bara att ställa sig och göra iordning degen för bullarna! ;) Med natt mössan på stod jag i köket och börja baka hehehe! Nej då Alva och Viktor hade redan väckt mig och var i full stojj med att springa mellan mig och Pia.. Så åt vi frukost och Alva fick öppna några presenter, i en var Tingeling klänningen som skulle på, på en gång! :D
Så kom Melinda en stund innan kalaset och hjälpte mig med dammsugningen, så jag hann duscha! Tack gumman! :)

Sen var det full rulle! present öppning!
Tack alla för alla fina presenter!! :D


Alva fick en fin princess klänning av Sanna som hon ville byta om till :D Så Tingeling blev princessa! hihi, Här är dom så söta!!

Så blev det fika för alla barnen :) Och Alva blåste ut alla ljusen på tårtan :)
Efter fika fick en bunt belåtna och trötta barn titta på Tingeling, och vila lite! :)
Då passade dom vuxna på att hugga in på fikat! :)

dom söta mammorna Pia, Melinda och Mikaela! Och grabbarna som gömde sig i köket :p Peo,Mange och Richard!
morbror fick vara lekfarbror hela kalaset! :)

bus  och memory spel med min mamma, min brorson Jack kikar upp!
 
Sist men inte minst fick alla barnen prova fiskelyckan i fiskdammen :D

Det var en otroligt lyckad dag och det kom jätte många hela 24 personer och humöret var på topp!! Alla fikade och busade och barnen sprang runt och lekte eller kopplade av framför en film. Jag själv känner mig nöjd med kalaset.
Alla hjälpte till, Pia med kaffet och Kim och syrran plocka undan. Själv försökte jag hinna med Allt och lite till! ;p
Tack alla som kom och gjorde en fantastisk dag för mig och speciellt Alva som var jätte glad!! :D

På kvällen skaka hela jag som ett asplöv :p När vi hade landat i Åndesta hos mamma och pappa, så försökte jag slappna av. Låta mamma ta över värdinna rollen och själv försöka ta det lugnt..
Hon hade förberedit Tacos till mig, Alva + Syrran med familj :)
På hela dagen hade jag ätit 2 frukost mackor och en bulle på kalaset :p och 211 koppar kaffe! hahaha!
Jag var hungrig som en varg, hehe! Ungarna var vid det här laget ganska över trötta och fick efter Tacosen sätta sig framför Lejonkungen med en skål majs skruvar! :) Sen slockna dom ganska fort! Det kan jag lova att man själv gjorde sen också! :)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tack sj gumman =) De vart en riktig kanon dag ;)

2009-03-18 @ 08:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0